L'obra de Leonardo da Vinci se sol titular Dama amb un ermini. Representa la jove Cecilia Gallerani, amant de Ludovico Sforza el Moro, duc de Milà. Els erminis estaven relacionats amb l'aristocràcia. Eren símbol de puresa pel seu color. Als bestiaris medievals, l'ermini representava virtuts com l'equilibri o la serenitat. És possible, per tant, que Leonardo volgués atribuir aquestes qualitats a Cecilia. Però també podria ser una al·lusió a Ludovico, ja que en el seu escut d'armes apareixia un ermellino, un petit ermini. Tot açò estaria molt bé si no fos per un detall: en realitat, l'animal de la pintura és, segons els especialistes en zoologia, una fura blanca. L'ermini és un animal feréstec, difícil de domesticar. És poc probable que Leonardo, famós per la seua lentitud quan treballava en les seues obres, fes servir com a model un ermini. Les fures són més fàcils de domesticar. En qualsevol cas, l'autor de la recreació fotogràfica ha solucionat el dilema. Una consideració final: les mascotes —la de la fotografia evoca les formes d'un gosset— no aconsegueixen enfosquir la bellesa extraordinària de les xiques que han posat per als dos retrats.
Blog amb notícies, articles d'opinió, fotografies, ressenyes de viatges, creació literària...
dimecres, 25 de gener del 2017
¿Fura o ermini?
L'obra de Leonardo da Vinci se sol titular Dama amb un ermini. Representa la jove Cecilia Gallerani, amant de Ludovico Sforza el Moro, duc de Milà. Els erminis estaven relacionats amb l'aristocràcia. Eren símbol de puresa pel seu color. Als bestiaris medievals, l'ermini representava virtuts com l'equilibri o la serenitat. És possible, per tant, que Leonardo volgués atribuir aquestes qualitats a Cecilia. Però també podria ser una al·lusió a Ludovico, ja que en el seu escut d'armes apareixia un ermellino, un petit ermini. Tot açò estaria molt bé si no fos per un detall: en realitat, l'animal de la pintura és, segons els especialistes en zoologia, una fura blanca. L'ermini és un animal feréstec, difícil de domesticar. És poc probable que Leonardo, famós per la seua lentitud quan treballava en les seues obres, fes servir com a model un ermini. Les fures són més fàcils de domesticar. En qualsevol cas, l'autor de la recreació fotogràfica ha solucionat el dilema. Una consideració final: les mascotes —la de la fotografia evoca les formes d'un gosset— no aconsegueixen enfosquir la bellesa extraordinària de les xiques que han posat per als dos retrats.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada