—Ring, ring.
—Bona nit. Pizzeria Google. Diga’m.
—¿Pizzeria què?
—Pizzeria Google, senyor. ¿Quina
és la seua comanda?
—Però...
¿Això no és la pizzeria ‘La Mamma’?
—Era, senyor, era. Google ha
comprat la pizzeria i ara el servei és més complet.
—Fantàstic. ¿Pren nota de la meua
comanda, per favor?
—Naturalment. ¿El senyor desitja
allò de sempre?
—¿Allò de sempre? ¿És que em coneix?
—Tenim un identificador de trucades.
Veig que ens ha trucat cinquanta-tres vegades demanant mitja pizza de quatre formatges
i mitja calabresa amb una cervesa ben freda.
—Vaja, no me n’havia adonat… Bé, doncs
vull el mateix.
—Senyor, ¿puc fer-li un suggeriment?
—I tant. ¿Teniu una pizza nova al
menú?
—No cal, senyor. El nostre menú
és molt complet. Ara bé, m’agradaria suggerir-li una pizza de ricotta i ruca amb una botelleta d’aigua
de mineralització baixa.
—¿Ricotta? ¿Ruca? ¿Mineralització baixa? ¿Què dius? No suporte cap de
les tres coses.
—Però senyor, són bones per a la
seua salut. Tinga en compte que el seu colesterol està pels núvols.
—¿I tu com ho saps?
—Senyor, la nostra empresa compta
amb la major base de dades del planeta. He trobat tots els camps on apareixen
el seu nom i els seus cognoms. Tinc a la vista la informació del laboratori en
què li fan les anàlisis.
—¡Fotre amb la base de dades! No
vull pizza de formatge suau, ni amanida, ni cobles. Ja m’estic medicant contra
el colesterol. Puc menjar, per tant, allò que em done la gana. ¿Entesos?
—Ho sent, senyor, però sembla
que vostè no ha pres últimament la seua medicina.
—¿Ah no? ¿I com collons ho saps?
¿No m’estaràs vigilant les vint-i-quatre hores del dia?
—¡No, no! És que també tenim a la
base de dades l’activitat de les farmàcies de la ciutat. Vostè comprà per
última vegada el seu medicament contra el colesterol fa tres mesos. I una caixa
d’aqueix medicament només conté trenta comprimits.
—¡La mare que...! És cert. ¿I com
és que també saps això?
—Per la seua targeta de crèdit,
senyor.
—¿Com?
—Sí. Vostè sempre compra les medicines
amb la targeta del banc Bang-Bang, que reintegra als usuaris el 5% de les despeses
abonades amb ella. Tenim a la base de dades la llista de pagaments efectuats a
través de Bang-Bang. Fa tres mesos que no ha comprat res en una farmàcia. En canvi,
ha utilitzat la targeta en altres establiments, la qual cosa indica que no l’ha
extraviada.
—¿I no puc haver pagat en efectiu,
eh, saberut? Vinga, ¿què em dius ara?
—No es probable, senyor. Vostè només
paga en efectiu dos-cents euros setmanals a la seua empleada domèstica. Totes
les altres despeses les paga sempre amb targeta de crèdit.
—¡Recollons! ¿I com punyetes sabeu
que tinc assistenta i quant guanya?
—Bé. Sembla que li paga la cotització
a la Seguretat Social ¿no?
—¡Vés-te’n a la merda!
—Com vostè mane.
—¿Et paguen per vendre pizzes o per
esbrinar-ho tot sobre la vida dels clients?
—Ho sent. Totes les seues dades
apareixen en la pantalla. Tinc el deure d’ajudar-lo. Crec que vostè hauria de
tornar a concertar una cita amb el metge. A l’última, no acudí. Hauria de portar
els resultats de l’analítica que es féu el mes passat. El doctor hauria de
ajustar-li la medicació.
—Mira bonic, estic fins als ous
de tu, dels ordinadors, de les bases de dades, d’Internet, de Google, de Facebook,
de Twitter, de la falta de privacitat i d’aquest punyeter país...
—Però senyor... No s’excite. No li
convé...
—¡Calla’t d’una vegada, cabró! Demà
mateix em vaig ben lluny d’aquest puto país. A les illes Fiji, o a qualsevol altre
lloc on no hi haja Internet, ni ordinadors, ni telèfon, ni gent vigilant-me tot
el dia...
—Entenc, senyor...
—Usaré la meua targeta de crèdit
per última vegada. Compraré un bitllet d’avió i me n’aniré als confins del planeta.
—Perfecte, senyor.
—Oblida’t de la meua comanda. Ja no vull res.
—D’acord, senyor. Ja està cancel·lada.
Però si em permet una última cosa...
—¿¡I ara què punyetes vols?
—Només avisar-lo que té el passaport
caducat.
2 comentaris:
Magnífic (i inquietant) relat. I aprofite per saludar els senyors de Google... ;)
I de rigorosa actualitat, Alfred.
Publica un comentari a l'entrada