Escultures de Claes Oldenburg
—Però mestre, almenys una de les nostres necessitats biològiques no ha estat sublimada de cap manera —feren els joves.
—Quina? —preguntà l’ancià.
—La nostra necessitat de deposició, l’excreció de determinats fluids —contestaren ells amb posat murri.
—Jo no estaria tan segur —somrigué el vell preceptor—. Tots vosaltres haureu vist com, sovint, els infants fan rotglet en terra i pixen i pasten i les mares van corrents i els mormolen: “Nens, nenes, ja està bé de fer porcades”. Jo no descartaria que la ceràmica, l’escultura, la pintura... les belles arts en suma... tingueren un origen absolutament escatològic.
—L’arquitectura també?
—De què estan fets els sostres de les cabanes on sojornen els macips? —inquirí l’ancià—. Per ventura no estan fets de palla i bonyiga de vaca?
Els deixebles es miraren uns a d’altres. L’ancià, refermant-se al bastó, s’allunyà cap al seu cau.
—Quina? —preguntà l’ancià.
—La nostra necessitat de deposició, l’excreció de determinats fluids —contestaren ells amb posat murri.
—Jo no estaria tan segur —somrigué el vell preceptor—. Tots vosaltres haureu vist com, sovint, els infants fan rotglet en terra i pixen i pasten i les mares van corrents i els mormolen: “Nens, nenes, ja està bé de fer porcades”. Jo no descartaria que la ceràmica, l’escultura, la pintura... les belles arts en suma... tingueren un origen absolutament escatològic.
—L’arquitectura també?
—De què estan fets els sostres de les cabanes on sojornen els macips? —inquirí l’ancià—. Per ventura no estan fets de palla i bonyiga de vaca?
Els deixebles es miraren uns a d’altres. L’ancià, refermant-se al bastó, s’allunyà cap al seu cau.
3 comentaris:
Este diàleg m'ha produït el següent dubte:
què representa el macroabocador de Llanera, una obra d'art o una expressió de les males arts?
Home, per a Fernando Gallego i companyia, deu ser, amb total seguretat, una excelsa obra d'art.
Jo, en canvi, pense que és producte de les males arts.
Publica un comentari a l'entrada